söndag 16 oktober 2011

MÄSSAN


Allt blev ju så osammanhängande igår, så tänkte ta om det lite.

Jag och mamma har planerat i månader att gå på Kungälvmässan (reptilmässa), och denna mässa var då igår. Mamma och jag åkte dit runt elva, och var väl framme vid... tja, tolv eller något sådant.
Vi åkte lite fel, och därför blev hela vägbeskrivningen vi hade haft med oss fel, men vi kunde klura ut det ändå!
Väl framme så tittade vi runt lite. Jag var helt borta i min egen värld! Tänk så många reptiler... *w*
Det var mest ormar, faktiskt, men lite ödlor här och där var det också.
När vi kom fram till den enda på hela mässan som sålde leopardgeckos, så var det så varmt att vi höll på att dö. Leosarna var väl fina och så, men om jag ska köpa en till leo, så ska det vara en bandit (morph)!
Istället fortsatte vi att kika runt hos den här killen, och då fick jag syn på en vuxen Crested. Och jag blev kär.. och ville absolut köpa den, men tyvärr hade den tappat svansen. Men det tänkte jag strunta i, för det var ju en Crested.. min drömödla..
Men medan mamma var på toa, så tittade jag lite närmare på lådorna, och fick då se att han hade 2 Crested ungar!
Och då blev jag ju såklart kär i den ena..
Så mamma och jag fick räkna ihop alla pengarna flera gånger, och det räckte precis till själva ödlan, en ny lampa, växter, bark, en gren, vitaminer, och en termometer (tror faktiskt vi fick den gratis!).
Sådana saker som jag nämnt ovan är faktiskt riktigt dyra...

Men så betalade vi, och så åkte vi hem. Gud vilken lycka med en liten bebis till här hemma!
Just nu gömmer den sig bakom samma växt som jag la ödlan på när jag lyfte in den i sitt nya hem. Tror dock att den kommer bli mer hemmastadd om några dagar, och börjar hoppa omkring och kväka och hålla på, som Cresteds brukar göra :D
Ska dock försöka få tag i lite mossa som jag ska lägga ovanpå barken, ifall ödlan ramlar när den hoppar.. ^^
Inte så skönt att landa på bara bark ;)
Idag ska vi även köpa fruktpuré till den lille! Tokig ödla som ska äta det.. :)

Men nu vet ni vad jag gjorde igår, hihi. Det var jätteroligt, verkligen!

Inga kommentarer: