söndag 16 oktober 2011

MÄSSAN


Allt blev ju så osammanhängande igår, så tänkte ta om det lite.

Jag och mamma har planerat i månader att gå på Kungälvmässan (reptilmässa), och denna mässa var då igår. Mamma och jag åkte dit runt elva, och var väl framme vid... tja, tolv eller något sådant.
Vi åkte lite fel, och därför blev hela vägbeskrivningen vi hade haft med oss fel, men vi kunde klura ut det ändå!
Väl framme så tittade vi runt lite. Jag var helt borta i min egen värld! Tänk så många reptiler... *w*
Det var mest ormar, faktiskt, men lite ödlor här och där var det också.
När vi kom fram till den enda på hela mässan som sålde leopardgeckos, så var det så varmt att vi höll på att dö. Leosarna var väl fina och så, men om jag ska köpa en till leo, så ska det vara en bandit (morph)!
Istället fortsatte vi att kika runt hos den här killen, och då fick jag syn på en vuxen Crested. Och jag blev kär.. och ville absolut köpa den, men tyvärr hade den tappat svansen. Men det tänkte jag strunta i, för det var ju en Crested.. min drömödla..
Men medan mamma var på toa, så tittade jag lite närmare på lådorna, och fick då se att han hade 2 Crested ungar!
Och då blev jag ju såklart kär i den ena..
Så mamma och jag fick räkna ihop alla pengarna flera gånger, och det räckte precis till själva ödlan, en ny lampa, växter, bark, en gren, vitaminer, och en termometer (tror faktiskt vi fick den gratis!).
Sådana saker som jag nämnt ovan är faktiskt riktigt dyra...

Men så betalade vi, och så åkte vi hem. Gud vilken lycka med en liten bebis till här hemma!
Just nu gömmer den sig bakom samma växt som jag la ödlan på när jag lyfte in den i sitt nya hem. Tror dock att den kommer bli mer hemmastadd om några dagar, och börjar hoppa omkring och kväka och hålla på, som Cresteds brukar göra :D
Ska dock försöka få tag i lite mossa som jag ska lägga ovanpå barken, ifall ödlan ramlar när den hoppar.. ^^
Inte så skönt att landa på bara bark ;)
Idag ska vi även köpa fruktpuré till den lille! Tokig ödla som ska äta det.. :)

Men nu vet ni vad jag gjorde igår, hihi. Det var jätteroligt, verkligen!

lördag 15 oktober 2011

UNDERBAR MORGON





Underbar morgon i morse, före mässan :)

NYBLIVEN ÄGARE TILL....



.....DEN HÄR FISEN!

Åh jag är så jävla lycklig! TITTA. SÅ UNDERBAR!
Min första Crested någonsin! ;D

fredag 14 oktober 2011

tisdag 11 oktober 2011

KNÄPPHUNDEN



KLOTET



Detta fotade jag för inte så länge sedan, men har inte haft något intresse för att redigera dom.. Men jag gjorde det nu lite snabbt, när jag ändå är igång! ^^

EN PROMENAD I DELSJÖN







Lite bilder från min och mammas härliga promenad i Delsjön i söndags.

måndag 10 oktober 2011

3:AN GÅR ATT BOKA



Ännu en gång är 3:an ute på annons!

Frisk och härlig leopardgeckounge på snart 7 veckor, dock lite för smal, men aptiten är det inget fel på!
Är riktigt matglad, och bajsar och ömsar precis som den ska.

Morph: Tangerine Tremper Albino het Aptor

Föräldrar: Tangerine Tremper Albino & Aptor


Transport kan diskuteras närmare.

Ödlan går bara att boka nu, och vid bokning ska 50% av priset skickas till mig i handpenning.

Jag är absolut inte oseriös, och vill mina djur det bästa!


Hör av er här via PM eller skicka ett mejl till: clara.98@hotmail.com

Ödlan finns i Göteborgstrakten :)

Min hemsida:
http://clarasgeckos.weebly.com/

fredag 7 oktober 2011

tisdag 4 oktober 2011

JAG BABBLAR OM ALLT MÖJLIGT

TISDAG.






Försökte ta en bild där jag visar min fina franska manikyr som jag gjorde igår, men nä, den syns inte...xD

MIN FINA ÄLSKLING



Jag är fortfarande jätteläskig, men jag kämpar på med att tämja dom. 3:an är inte alls rädd för mig, medan 2:an inte riktigt kan acceptera mig xD

måndag 3 oktober 2011

SALDOS ANFALL...





Varit väldigt jobbigt här hemma, med Saldos tre epileptiska anfall igår...
Dock mår han bra idag, är som vanligt pigg och glad och älskar allt och alla <3
Vi får bara ta det lite lugnt, men ändå vara som vanligt. Vi vill inte riktigt lämna honom ensam långa stunder längre, men vi får se hur det blir.

söndag 2 oktober 2011

LÖRDAG MED CISSI





Kanonen.

Uppskjutet.

Från Pariserhjulet. Det var fortfarande dimma överallt!




Min personliga favorit! Uppswinget <3

Ett lyckligt par (som man inte ser på bilden) som hade gift sig dök helt plötsligt upp med dessa hästar och kusken. Otroligt synd om hästarna, eftersom det inte är bra för deras ben att springa på asfalt...



Dagen började med att vi gick en tur i skogen med Nisse, som ni ser på bilderna. Nisse fick nosa runt, och söka lite efter några köttbullar Cissi lade ut.
Sedan gick vi hem, lämnade Nisse och begav oss ut till Liseberg, där jag skulle fota, vilket ni kan se ;D
Efter det myste vi lite hemma hos Cissi, och kollade på film innan det var dags att gå ut och göra stan! Haha ^^
Vi skulle äta middag med Cissis kompisar på någon restaurang, och det var helt underbart gott! Tog dessvärre inte med mig kameran, annars hade jag kunnat fota allt det goda vi åt...
Efter det goda restaurang-besöket åkte vi hem och sov xD

Söndag:
På söndagen vaknade vi sent, och jag låg kvar och dröjde mig, medan Cissi gick ut med Nisse och handlade våra ingredienser till sconesen vi bakade till frukost!
Dom blev supergoda... :)
Efter det tog vi en härlig promenad i skogen, och sedan åkte jag hem.. :)