tisdag 9 augusti 2011

LISEBERG



Oj, herregud vad trött jag är!
Ska berätta om min dag i alla fall:
(här ovan ser ni två bilder från när vi åkte parishjulet, förresten. Min mobilkamera kanske inte är så dum ändå? ;) Nästa gång ska jag nog ta med mig min "riktiga" kamera. )

Först åkte vi lisebergsbanan, och gick sedan upp till uppsvinget (som jag faktiskt aldrig åkt...xD). Jag älskade den, hihi. Sen kommer jag inte ihåg (jag har otroligt kort minne.) om vi åkte den en gång till eller inte, men sen åkte vi i alla fall spinrock.
Blev ett väldigt velande runt Gasten. Skulle vi eller skulle vi inte? Vi bestämde oss för att köra på't, och gick in, väldigt nervösa (har gått den innan.). Träffade två tjejer som vi gick med. Tyvärr fick jag gå längst bak, och där är det ju som värst...
När vi gått genom halva ungefär kom den en märklig man och stoppade oss. Frågade om han fick KÖPA mig. Alla blev jätterädda och försökte fortsätta gå, men det tillät han inte. Frågade hur mycket jag kostade, och om jag inte kunde stanna där med honom. HAHAHA WHAT, LIKSOM?!
Vi nästan sprang sedan, för att komma bort från honom ^^

Sen åt vi och åkte lite till, innan vi gick upp och åkte parishjulet. Sjukt mysigt <3 Har aldrig åkt uppskjutet, så det var vi ju tvungna att göra. Dock hände det en äcklig grej i kön, men det behöver ju inte ni veta :) Uppskjutet var iaf läskigt men roligt :D
Efter det var vi lite galna, och åkte uppsvinget 20 gånger... :P ungefär...
Vi skrek, tjoade och löjlade oss hela tiden. Men vafan, man lever bara en gång, och träffar aldrig dom personerna igen. Lev livet, och skit i andra var vårt motto just då :D
Vi hade tänkt att Lisa skulle sova över hos mig, men så blev det inte, då hennes pappa ska iväg imorgon och hon ville gärna stanna hemma och säga hejdå :)
Lisa åkte hem, och jag fick sitta där i regnet (det började regna precis när jag blev ensam...^^) helt för mig själv, i typ 20 minuter innan Rolf kom.


Måste bara säga att Saldo blev helt tokig när jag kom hem...
Han hade tydligen varit galen medan jag varit borta. Käkat upp mina kläder, dragit ut dom ur mitt rum och bara varit jobbig.
När jag kom hem skulle han upp i mitt knä hela tiden, gick och hämtade sina leksaker och skulle visa mig dom... ^^
Mitt älskade lilla tokiga busfrö <3

Oj, vad långt det blev ^^
Nu ska jag sova :)


Inga kommentarer: