onsdag 4 januari 2012
KANADAGÄSS
Vet inte om jag ska hata eller älska den här bilden.
Den är i alla fall annorlunda.
Fotad i morse, när jag var på en liten promenad med hunden, genom ett par träds grenar.
Tror att det är kanadagäss? ^^
tisdag 3 januari 2012
GLÖM INTE AV...
Glöm inte av frågestunden nu, folket!
Ni har fram till fredag på er. Kom på de mest korkade frågor, eller vad som helst. Fråga på bara! :)
Ni hittar inlägget genom att gå ner till "Kategorier" och tryck på "övrigt". Där någonstans ska inlägget komma upp.
Annars kan ni skicka ett mejl till clara.98@hotmail.com, eller kommentera det här inlägget.
Ni har fram till fredag på er. Kom på de mest korkade frågor, eller vad som helst. Fråga på bara! :)
Ni hittar inlägget genom att gå ner till "Kategorier" och tryck på "övrigt". Där någonstans ska inlägget komma upp.
Annars kan ni skicka ett mejl till clara.98@hotmail.com, eller kommentera det här inlägget.
NEMOS FÖRSTA RIKTIGA DAG HOS OSS
Dagen har bestått av en liten promenad, där vi bara strosade omkring runt tomten, plus lite bus och små sovstunder. Han var jätteglad på promenaden och busade och var allmänt söt!
Idag har han snott ett antal strumpor från både mamma och mig, och stulit från min papperskorg...
Inte gjort ifrån sig inne dock! Det första han gör när han kommer ut är att kissa. Sen får man vänta en stund tills han kommer på att han är bajsnödig också. HAHA han är så charmig!
Det första han gjorde när han kom hem till oss var att gå nerför trappan till matsalen... Haha.
Sen om det är bra eller inte kan ju diskuteras. Dock bär vi honom ofta, men det är inte alltid vi hinner med i svängarna ^^
Han har inte fattat det där med att torka tassarna heller. Han vill helst smita in så fort som möjligt och gå och hälsa på resten av familjen och vara överlycklig... xD
Igår när vi skulle äta middag förstod han inte att han skulle vara kvar i köket medan vi var nere i matsalen. Vi (jag) fick ledsaga honom uppför trappan igen flera gånger, sedan förstod han väl lite.
Idag fick jag göra om samma sak ^^ Inte lika många gånger, dock :)
Han är fortfarande väldigt osäker, och han påminner en lite om en katt, faktiskt. Han gör lite som han själv vill ;)
Han blir kaxigare och kaxigare, det märker man!
Kommit på att när Saldo först kom hit var han ganska dominant i sitt sätt att vara. Man behövde vara ganska bestämd mot honom från första början. Han var aldrig osäker eller otrygg eller så.
Med den här grabben är det helt annorlunda.
Han är otroligt osäker, och man behöver ta det väldigt lugnt, och låta honom ta det i sin egen takt.
När man handskas med Nemo behöver man ha tålamod, kan jag säga ;)
Han känns väldigt orolig... men jag hoppas det lägger sig snart.
Idag har han snott ett antal strumpor från både mamma och mig, och stulit från min papperskorg...
Inte gjort ifrån sig inne dock! Det första han gör när han kommer ut är att kissa. Sen får man vänta en stund tills han kommer på att han är bajsnödig också. HAHA han är så charmig!
Det första han gjorde när han kom hem till oss var att gå nerför trappan till matsalen... Haha.
Sen om det är bra eller inte kan ju diskuteras. Dock bär vi honom ofta, men det är inte alltid vi hinner med i svängarna ^^
Han har inte fattat det där med att torka tassarna heller. Han vill helst smita in så fort som möjligt och gå och hälsa på resten av familjen och vara överlycklig... xD
Igår när vi skulle äta middag förstod han inte att han skulle vara kvar i köket medan vi var nere i matsalen. Vi (jag) fick ledsaga honom uppför trappan igen flera gånger, sedan förstod han väl lite.
Idag fick jag göra om samma sak ^^ Inte lika många gånger, dock :)
Han är fortfarande väldigt osäker, och han påminner en lite om en katt, faktiskt. Han gör lite som han själv vill ;)
Han blir kaxigare och kaxigare, det märker man!
Kommit på att när Saldo först kom hit var han ganska dominant i sitt sätt att vara. Man behövde vara ganska bestämd mot honom från första början. Han var aldrig osäker eller otrygg eller så.
Med den här grabben är det helt annorlunda.
Han är otroligt osäker, och man behöver ta det väldigt lugnt, och låta honom ta det i sin egen takt.
När man handskas med Nemo behöver man ha tålamod, kan jag säga ;)
Han känns väldigt orolig... men jag hoppas det lägger sig snart.
FÖRSTA PROMENADEN
Haha han är så rolig ^^
Första promenaden idag. Skitmysigt.
Dock får man se upp för var man sätter fötterna... han vill gärna gå så nära som möjligt. Helst på hälarna ;D
Fick inte många bilder på honom av just den anledningen - han var aldrig långt borta. Men det vågar han nog snart. Han blir kaxigare och kaxigare :3
Snott ett par strumpor redan... och bitit på vardagsrumsbordet...
Så himla charmig! Och en riktig latmask :D
LÅG OCH SNUTTADE PÅ MINA FINGRAR TILLS HAN SOMNADE...
Åh vilken go plupp vi har fått hem!
Igår var han jätteotrygg och osäker, och backade undan så fort man kom nära. Det blev dock bättre senare på kvällen, när han hade fått kissa. Bajsade gjorde han dock inte.
På kvällen gick vi och la oss rätt tidigt, och jag la hans korg alldeles nedanför mitt huvud. Han fann sig tillrätta väldigt snabbt i sin lilla korg, och jag klappade honom lite smått. Plötsligt tog han in mina fingrar i munnen och snuttade på dom! Han låg där och bet lite ibland, men snuttade mest.
Jag dog lite grann då. Fyfan vad gulligt :3
Sedan somnade vi, och jag sov fram till fyra. Då låg jag i en timma till innan jag kunde somna. Prick sju vaknade han, och då både bajsade han och kissade ute. Duktiga killen!
Han har redan börjat lyssna till Nemo :3
Sedan fick han mat, och han rapade efteråt ^^
Jätteolik Saldo, och det är jag glad över.
Det känns inte så jobbigt då.
Men tyvärr kan jag inte låta bli att jämföra dem, och det ska man ju absolut inte göra. Saldo är Saldo. Nemo är Nemo...
Vi ska ut alldeles strax, jag ska bara äta frukost först ^^
Bilder på fisen kommer då :D
Igår var han jätteotrygg och osäker, och backade undan så fort man kom nära. Det blev dock bättre senare på kvällen, när han hade fått kissa. Bajsade gjorde han dock inte.
På kvällen gick vi och la oss rätt tidigt, och jag la hans korg alldeles nedanför mitt huvud. Han fann sig tillrätta väldigt snabbt i sin lilla korg, och jag klappade honom lite smått. Plötsligt tog han in mina fingrar i munnen och snuttade på dom! Han låg där och bet lite ibland, men snuttade mest.
Jag dog lite grann då. Fyfan vad gulligt :3
Sedan somnade vi, och jag sov fram till fyra. Då låg jag i en timma till innan jag kunde somna. Prick sju vaknade han, och då både bajsade han och kissade ute. Duktiga killen!
Han har redan börjat lyssna till Nemo :3
Sedan fick han mat, och han rapade efteråt ^^
Jätteolik Saldo, och det är jag glad över.
Det känns inte så jobbigt då.
Men tyvärr kan jag inte låta bli att jämföra dem, och det ska man ju absolut inte göra. Saldo är Saldo. Nemo är Nemo...
Vi ska ut alldeles strax, jag ska bara äta frukost först ^^
Bilder på fisen kommer då :D
måndag 2 januari 2012
NEMO
Tjocka grisen!
Ser ni extra fettet på den andra bilden? *fniss*
Söt är han i alla fall.
Kissade inte på 5 timmar. Innan dess var han jätteorolig, men sen slappnade han av mer och mer. Dock lite osäker när man kommer emot honom när man står upp... :)
CLOWN'S YELLOW SUBMARINE "NEMO"
Här är han! Nästan fyra månader och tjock som en tunna!
Saldo åkte samtidigt som vi fick Nemo... ledsamt, men nu ska vi ägna all vår vakna (och icke vakna) tid åt denna grabb!
söndag 1 januari 2012
ÅRSRESUMÉ
Ja, jag tänkte ju också ha en sådan där årsresumé, men jag vet inte.
Jag kan ärligt talat säga att jag inte kunde fota för ett år sedan. Och det skäms jag otroligt mycket över. Jag har utvecklats något enormt på det här året, och det gläder mig!
Men, ja. Jag kunde inte fota.
Så, vi gör såhär. Jag skriver texter om varje månad istället. Kanske någon enstaka bild slinker med ^^
JANUARI
Jag har faktiskt ingenting att skriva om denna månad, inom foto. Jag skäms så mycket... ^^
Vi hade ju nästan precis fått Saldo, och det var underbart. Vi hade så mycket snö, och vi åkte spark varenda dag på isen. Det älskade han, den lilla plutten.
Jag hade börjat ta till mig allting på riktigt. Skolan, kompisar...
Kommer inte ihåg så mycket, faktiskt.
FEBRUARI
I foto-världen var det väl inte så mycket bättre... ^^
Saldo blev fyra månader, men fortfarande lika busig. Jag började kalla honom för Hanniball av någon konstig anledning, och till slut blev det Honey. Och det började han lyssna till, efter ett tag. Åhgud, hahaha!
Jag var fortfarande inne i den där fjortisperioden. Hehe... *skäms*
Vi bestämde att Cissi skulle vara min kontaktperson. Och det är jag hur glad som helst över! Hon är en sådan mysig och go' person! Det ångrar jag absolut inte.
Jag började även mata upp ödlorna, för att de skulle vara redo inför parning! :)
Färgade håret för första gången i hela mitt liv! En stor grej för mig, var det då ^^
MARS
Jag köpte en klicker och började trickträna Saldo.
Jag kunde fortfarande inte fota...
Saldo blev fem månader och stoor kille :3
Jag fick gå till doktorn och kolla om jag var allergisk mot hund.
APRIL
Vi fick tillbaka resultaten och jag var inte allergisk mot hund ^^
Saldo vågade äntligen ta ett dopp i sjön! Hans första någonsin :D
Navi la sitt första ägg. Ett gult, avlångt ägg som inte var befruktat.
Jag fyllde även tonåring, 13 år! ^^
Fick hem min äggkläckare och satte igång den. Mycket spännande!
MAJ
Började så smått komma igång med fotandet.
Navi la sina första befruktade ägg!
Fotade även parning mellan Navi och Ares ^^
JUNI
Jag fick min Nikon D3100, och jag började fota på allvar.
Man kunde äntligen bada i sjön, så jag, Saldo och Rolf tog båten till Vitare Sand och badade. Glömmer aldrig den dagen :)
Jag fick sommarlov ^^
Mina ägg började bli sjuka och jag fick kasta nästan alla... det var otroligt frustrerande och lite sorgligt. Dock kläcktes ett och Talirie tittade fram!
JULI
Jag dyrkade min kamera och jag fotade så mycket som jag bara kunde.
Vi åkte till Fjällbacka och kollade in en husvagn över en helg. Jag var dock sur och ledsen för att Talirie hade dött över lördagen...
AUGUSTI
Jag älskade att fota. Det var det enda jag gjorde om dagarna. Min kamera var min bästa vän (och är fortfarande).
Var uppe en hel natt i början av augusti, och gick ut klockan fem på morgonen med hunden. Ljuset var så himla underbart, och jag gick till min favoritplats, där jag fotade. Den morgonen kommer jag aldrig glömma :)
Mamma och jag åkte till Borås djurpark, och där fotade jag som en galning!
Jag upptäckte porträttfoto och tyckte att det var jätteroligt.
Jag hade min första tjejkväll, och vi hade så himla kul! Dock fick jag lite panik när vi var nära på att gå på grund när vi var ute med båten ^^'
Mina första ungar sedan Talirie kläcktes, och jag var överlycklig!
Jag började skolan.
SEPTEMBER
Jag fick min macbook som jag absolut inte gillar just nu (medan jag har gjort detta inlägg har safari stängt av sig 8 gånger).
En till liten unge kläcktes, och den dog 4 dagar efter kläckning...
Bebisarna växte och frodades.
Jag fick min fjärrutlösare!
Jag började även mixtra lite med manuella inställningar på kameran.
Jag färgade håret i en härlig färg och jag saknar det jättemycket...
Jag fick börja använda mitt Tamron 70 - 300mm och det är nästan bara det objektivet jag använder just nu.
Var på träff hos Kustmarken, det var trevligt :)
Jag blev förälskad i en kille, hihi.
Jag blev förälskad i en kille, hihi.
OKTOBER
Jag började trivas mer och mer i min skola, och mina kompisar tog mer plats i mitt liv än tidigare.
Jag började läsa Harry Potter och är nu skadad för resten av mitt liv...
Köpte min Crested Gecko som jag älskar av hela mitt hjärta. En sådan underbar art!
Saldo blev ett år :)
Jag började använda manuella inställningar på riktigt.
NOVEMBER
Mitt rum gjorde vi klart!
Och det blev höst, på riktigt.
Jag sålde även min första leopardgeckounge :)
DECEMBER
Jag utvecklades jättemycket inom foto. Utforskade mer och mer, och experimenterade.
Mina kompisar tog upp mer och mer av min tid, och jag älskade att vara i skolan.
Jag fick mer och mer panik i och med att Saldos tid hos oss snart var slut.
Det blev julafton, och jag fick ett underbart terrarium i julklapp, och även ett batterigrepp <3
Några dagar efter jul fick vi bestämt datum och tid. Saldos tid hos oss var verkligen slut nu...
Sedan blev det nyår, och jag hade en underbar nyårsafton!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

















































