söndag 1 januari 2012

ÅRSRESUMÉ

Ja, jag tänkte ju också ha en sådan där årsresumé, men jag vet inte.
Jag kan ärligt talat säga att jag inte kunde fota för ett år sedan. Och det skäms jag otroligt mycket över. Jag har utvecklats något enormt på det här året, och det gläder mig!
Men, ja. Jag kunde inte fota.
Så, vi gör såhär. Jag skriver texter om varje månad istället. Kanske någon enstaka bild slinker med ^^



JANUARI

Jag har faktiskt ingenting att skriva om denna månad, inom foto. Jag skäms så mycket... ^^

Vi hade ju nästan precis fått Saldo, och det var underbart. Vi hade så mycket snö, och vi åkte spark varenda dag på isen. Det älskade han, den lilla plutten.
Jag hade börjat ta till mig allting på riktigt. Skolan, kompisar...
Kommer inte ihåg så mycket, faktiskt.

FEBRUARI

I foto-världen var det väl inte så mycket bättre... ^^

Saldo blev fyra månader, men fortfarande lika busig. Jag började kalla honom för Hanniball av någon konstig anledning, och till slut blev det Honey. Och det började han lyssna till, efter ett tag. Åhgud, hahaha!
Jag var fortfarande inne i den där fjortisperioden. Hehe... *skäms*
Vi bestämde att Cissi skulle vara min kontaktperson. Och det är jag hur glad som helst över! Hon är en sådan mysig och go' person! Det ångrar jag absolut inte.
Jag började även mata upp ödlorna, för att de skulle vara redo inför parning! :)
Färgade håret för första gången i hela mitt liv! En stor grej för mig, var det då ^^

MARS

Jag köpte en klicker och började trickträna Saldo.
Jag kunde fortfarande inte fota...
Saldo blev fem månader och stoor kille :3
Jag fick gå till doktorn och kolla om jag var allergisk mot hund.

APRIL

Vi fick tillbaka resultaten och jag var inte allergisk mot hund ^^
Saldo vågade äntligen ta ett dopp i sjön! Hans första någonsin :D
Navi la sitt första ägg. Ett gult, avlångt ägg som inte var befruktat.
Jag fyllde även tonåring, 13 år! ^^
Fick hem min äggkläckare och satte igång den. Mycket spännande!

MAJ

Började så smått komma igång med fotandet.
Navi la sina första befruktade ägg!
Fotade även parning mellan Navi och Ares ^^

JUNI

Jag fick min Nikon D3100, och jag började fota på allvar.
Man kunde äntligen bada i sjön, så jag, Saldo och Rolf tog båten till Vitare Sand och badade. Glömmer aldrig den dagen :)
Jag fick sommarlov ^^
Mina ägg började bli sjuka och jag fick kasta nästan alla... det var otroligt frustrerande och lite sorgligt. Dock kläcktes ett och Talirie tittade fram!

JULI

Jag dyrkade min kamera och jag fotade så mycket som jag bara kunde. 
Vi åkte till Fjällbacka och kollade in en husvagn över en helg. Jag var dock sur och ledsen för att Talirie hade dött över lördagen...



AUGUSTI

Jag älskade att fota. Det var det enda jag gjorde om dagarna. Min kamera var min bästa vän (och är fortfarande).
Var uppe en hel natt i början av augusti, och gick ut klockan fem på morgonen med hunden. Ljuset var så himla underbart, och jag gick till min favoritplats, där jag fotade. Den morgonen kommer jag aldrig glömma :)
Mamma och jag åkte till Borås djurpark, och där fotade jag som en galning!
Jag upptäckte porträttfoto och tyckte att det var jätteroligt.
Jag hade min första tjejkväll, och vi hade så himla kul! Dock fick jag lite panik när vi var nära på att gå på grund när vi var ute med båten ^^'
Mina första ungar sedan Talirie kläcktes, och jag var överlycklig!
Jag började skolan.








SEPTEMBER

Jag fick min macbook som jag absolut inte gillar just nu (medan jag har gjort detta inlägg har safari stängt av sig 8 gånger).
En till liten unge kläcktes, och den dog 4 dagar efter kläckning...
Bebisarna växte och frodades.
Jag fick min fjärrutlösare!
Jag började även mixtra lite med manuella inställningar på kameran.
Jag färgade håret i en härlig färg och jag saknar det jättemycket...
Jag fick börja använda mitt Tamron 70 - 300mm och det är nästan bara det objektivet jag använder just nu.
Var på träff hos Kustmarken, det var trevligt :)
Jag blev förälskad i en kille, hihi.

OKTOBER

Jag började trivas mer och mer i min skola, och mina kompisar tog mer plats i mitt liv än tidigare.
Jag började läsa Harry Potter och är nu skadad för resten av mitt liv...
Köpte min Crested Gecko som jag älskar av hela mitt hjärta. En sådan underbar art!
Saldo blev ett år :)
Jag började använda manuella inställningar på riktigt.



NOVEMBER

Mitt rum gjorde vi klart!
Och det blev höst, på riktigt.
Jag sålde även min första leopardgeckounge :)





DECEMBER

Jag utvecklades jättemycket inom foto. Utforskade mer och mer, och experimenterade.
Mina kompisar tog upp mer och mer av min tid, och jag älskade att vara i skolan.
Jag fick mer och mer panik i och med att Saldos tid hos oss snart var slut.
Det blev julafton, och jag fick ett underbart terrarium i julklapp, och även ett batterigrepp <3
Några dagar efter jul fick vi bestämt datum och tid. Saldos tid hos oss var verkligen slut nu...
Sedan blev det nyår, och jag hade en underbar nyårsafton!









Inga kommentarer: