söndag 22 januari 2012

UNDERBAR HELG HOS CISSI

Haft en toppenhelg hos Cissi!
Igår kom jag och Nemo till henne runt 12, och då gick vi ut på stan nästan direkt. Dock höll vi på att frysa ihjäl, för det var snöstorm ute. 
Vi frös nästan ihjäl efter en stund, men då kom Cissi på att vi kunde fika hos hennes kompis Lisa. Så det gjorde vi. Satt där länge, innan vi gick hem igen. Och det var hemskt... snön kom rätt emot oss, och vi såg ingenting. Våra jackor och kläder blev dyblöta, och man såg knappt färgen på våra jackor för all snö som hade fastnat på dem. Nemo uppförde sig exemplariskt, och var svinduktig! Det var ju ändå hans första gång i storstaden.
När vi kom hem var vi genomblöta, och vi bestämde oss för att mysa till det lite. Så vi satte på oss myskläder och kröp upp i soffan och tittade på en film.
Sedan gjorde Cissi äppelpaj, medan jag låg och läste. Vi hade dock glömt bort Nemo, och vi kom på det när det var för sent. Äppelpajen skulle svalna lite, så vi skulle ut med valpen för att han skulle få kissa. Precis när vi skulle kliva ut genom dörren, kissade han på sig... :/ Stackars hund..
Efter det kollade vi på en till film, och kissade hunden en gång till. Då fick han träffa en fullvuxen labbhane. Intressant, men oj vad läskigt! Svansen mellan benen och gömma sig bakom mamma (mig).
Idag vaknade vi lite för sent, och jag kissade hunden. Underbart väder! Vi gjorde scones till frukost, och Cissi hade nutella som jag fick ha på dom, haha!
Sedan gick vi en långpromenad i skogen, riktigt mysigt.
Efter det var det kalasdags för min del, och mamma och Axel kom och hämtade mig och Nemo. Så idag har jag firat Alva, som blir 10 år imorgon!

Och nu sitter jag i köket, med två datorer framför mig. Skriver på bloggen på den ena, och skypar med Matilda på den andra. Har saknat min dator något enormt, och speciellt alla videoklipp och bilder på Elijah... HAHA.
Nu ska jag gå och dregla över honom lite.

See ya!



Inga kommentarer: