fredag 6 januari 2012

SVAR TILL FRÅGESTUNDEN!

Här kommer då alla svar på frågorna som jag har fått!

Vad använder du för kamera?
- Jag använder en Nikon D3100 :)

Vad är din största dröm?
- Hm... jag vet inte riktigt faktiskt. Den var svår! Men jag har alltid haft en liten dröm om att så småningom bli fotograf :)

Vad vill du bli som stor?
- Fotograf ^^

Vad är din största skräck?
- Mörker, tror jag faktiskt. Har alltid varit mörkrädd, och är det lite fortfarande ^^

Har du djur? Hur många? Vad för några?
- Jag har 7 ödlor och en hund! 6 leopardgeckos och 1 Crested Gecko (:

Hur lång tid tar det innan du vill skaffa hund igen efter Saldo?
- Haha, vi har ju redan skaffat en ny hund ;) Men vi bestämde oss för att det skulle vara mycket bättre om vi tog en ny hund direkt. Då slipper man gräva ner sig så mycket i att Saldo är borta, och istället ägnar man sin tid åt den nya valpen.

Vad önskar du mest?
- Att Saldo inte ska klara testen, och att han får komma hem igen :)

I vilken ålder började du fota?
- Tror jag var nio år då pappa köpte sin systemkamera, och jag var helt salig och fotade jämt med den ^^

Varför var Saldo tvungen att åka?
- För att vi bara varit fodervärdar, och han skulle tillbaka till uppfödaren för att bli ledarhund för blinda :)

I vilken ålder började du med ditt intresse för ödlor?
- Jag har alltid varit fascinerad av reptiler, men för 2 år sedan fick jag min egna leopardgecko i julklapp, och jag var fast i ödleintresset ^^

Vad är det pinsammaste som har hänt dig?
- Åh gode gud. Jag var rädd för den frågan, faktiskt... Måste jag svara? :3
Det var väl i alla fall när jag och mitt tjejgäng satt ute på torget i skolan, och jag lyssnade på musik i mina hörlurar. Och plötsligt kom en kille förbi som jag tyckte var jättesnygg, och han tittade på mig. Då vet jag inte riktigt vad som flög in i mig, för jag började viska "Han tittade på mig!!!", och sedan insåg jag långsamt att jag inte alls viskade. Jag hade ju haft hörlurar på mig, så jag förstod inte att jag faktiskt hade skrikit ut det där. Och han hade hört mig xD
Det är i alla fall det mest pinsammaste som jag kan komma på nu... haha!

Har dina ödlor ögonfransar? 
- Bara min Crested Gecko ^^ De kallas även för Ögonfransgeckos på svenska :)

Vilken är din naturliga hårfärg?
- Blond (:

Vad tycker Nemo om ödlorna och tvärtom?
- Jag har faktiskt inte introducerat dom, då Nemo fortfarande är en valp som älskar att tugga på saker och jagar dom gärna... Så jag vågar inte ta den risken än ^^

Hur gör du sådana bilder?

- Tja, jag mixtrade lite i Pixlr.com ^^ Satte in tre bilder med rätt storlek i en annan (den gråa bakgrunden), och ändrade opaciteten, och suddade även kanterna. Pixlr.com har inga roliga fonter, så jag gick in på picnik.com och skrev "Frågestund" där :)

Skulle du vilja göra en sådan bild till moi?
- Kanske, jag vet inte riktigt :)

Tycker du Kissie är en inspiration eller en äcklig barbiedocka?
- Haha svår fråga! Men jag tycker nog faktiskt att hon är en äcklig barbiedocka... :)

Hur gör man header och sådana fina bilder som du gör i photoshop?
- Använder inte photoshop då det slutade fungera, så jag får nöja mig med pixlr.com ^^ Jag har nog den tråkigaste headern någonsin just nu, men ingenting annat funkar... :/
Men jag brukar mest sitta och experimentera och så med olika verktyg. Det är riktigt roligt! Man får våga prova olika sätt och olika verktyg. Jag brukade söka runt på google eller youtube efter photoshoptips ^^ Tja, det är mest det, att klippa och klistra ;)

Inga kommentarer: