onsdag 25 januari 2012

HAN LÄR SIG PÅ 5 MINUTER...

Har jag någonsin sagt att Nemo är trög?
I så fall tar jag tillbaka det.
Med en gång.
Gick så jävla bra idag när vi tränade, fyfan vad stolt jag är! Min duktiga knäppskalle!

Innan har han absolut inte velat träna tricks, och inte förstått grejen med det. Nu såhär i efterhand tror jag att det berodde på att han fortfarande var väldigt, väldigt osäker och otrygg. Det har tagit den här månaden för honom att verkligen bo in sig här.
Tränade utan klickern först, och började med "ligg". Han fattade direkt, precis som han gjorde igår.
Sedan tog vi en paus, återupptog det och han kunde det fortfarande. Tog en paus, och jag började sedan jobba med hans tassar, och som hjälpmedel använde jag klickern.
Han provade efter en stund att sätta upp en tass på mitt knä. *klick*. "Aha, är det såhär jag ska göra då? Eller vad menar hon? Vågar jag prova igen?" Han satte upp ena tassen på mitt knä igen. *klick* "Jaha! Nu förstår jag vad hon vill att jag ska göra!"
Sedan gick det 5 minuter innan han kunde "tass". Usch vilken duktig hund jag har <3
Trodde att han var en riktig latmask som tyckte att det var supertråkigt att lära sig tricks, men inte då!
Oj vad stolt jag är! Haha kan inte sluta le. Söta valpen min <3

Inga kommentarer: