tisdag 3 januari 2012

NEMOS FÖRSTA RIKTIGA DAG HOS OSS

Dagen har bestått av en liten promenad, där vi bara strosade omkring runt tomten, plus lite bus och små sovstunder. Han var jätteglad på promenaden och busade och var allmänt söt!
Idag har han snott ett antal strumpor från både mamma och mig, och stulit från min papperskorg...
Inte gjort ifrån sig inne dock! Det första han gör när han kommer ut är att kissa. Sen får man vänta en stund tills han kommer på att han är bajsnödig också. HAHA han är så charmig!
Det första han gjorde när han kom hem till oss var att gå nerför trappan till matsalen... Haha.
Sen om det är bra eller inte kan ju diskuteras. Dock bär vi honom ofta, men det är inte alltid vi hinner med i svängarna ^^
Han har inte fattat det där med att torka tassarna heller. Han vill helst smita in så fort som möjligt och gå och hälsa på resten av familjen och vara överlycklig... xD
Igår när vi skulle äta middag förstod han inte att han skulle vara kvar i köket medan vi var nere i matsalen. Vi (jag) fick ledsaga honom uppför trappan igen flera gånger, sedan förstod han väl lite.
Idag fick jag göra om samma sak ^^ Inte lika många gånger, dock :)

Han är fortfarande väldigt osäker, och han påminner en lite om en katt, faktiskt. Han gör lite som han själv vill ;)
Han blir kaxigare och kaxigare, det märker man!

Kommit på att när Saldo först kom hit var han ganska dominant i sitt sätt att vara. Man behövde vara ganska bestämd mot honom från första början. Han var aldrig osäker eller otrygg eller så.

Med den här grabben är det helt annorlunda.
Han är otroligt osäker, och man behöver ta det väldigt lugnt, och låta honom ta det i sin egen takt.
När man handskas med Nemo behöver man ha tålamod, kan jag säga ;)
Han känns väldigt orolig... men jag hoppas det lägger sig snart.

Inga kommentarer: